اطلاعاتی کامل در خصوص سبک شناسی معماری

اطلاعاتی کامل در خصوص سبک شناسی معماری

اطلاعاتی کامل در خصوص سبک شناسی معماری

سبک مدرن:

طراحان در این سبک با طراحی مناسب به بزرگتر نشان دادن فضا توجه می کنند . در این سبک از فرم های هندسی استفاده می شود که می توانند متقارن یا نا متقارن باشند .

 معمولا در دکوراسیون از رنگ های سفید ، رنگ چوب و خاکستری و مشکی و گاهی رنگ های متضاد استفاده می شود و همچنین از متریال های براق و مات استفاده می شود.

در این سبک تزیینات محدود می باشد و بیشتر به نور پردازی فضاها پرداخته می شود . استفاده از نور به صورت گسترده برای بزرگتر نشان دادن فضا و به صورت متمرکز برای شاخص کردن و متمرکز شدن بر یک فضا از شاخصه های اصلی این سبک می باشد . گاهی با قرار دادن نورهای مخفی مابین سقف و دیوار فضا را بزرگتر نشان می دهیم و گاهی با یک آباژورو یا یک چراغ روی یک تابلو فضا را متمرکز میکنیم.

در این سبک می توان از مبلمان ساده و رنگ های خنثی استفاده نمود .در طراحی فضا ها گاهی رنگ ها روشن باشند . این سبک برای ساختمان هایی با فضاهای کوچک و متراژ کم نیز مناسب است.

این سبک را می توان به افرادی که طرفدار فضایی آرام و شیک و بدون شلوغی هستند پیشنهاد داد.

چند نکته :

هم نشینی رنگ سفید و سیاه در کنار هم بر زیبایی طرح مدرن می افزاید

قرارگیری رنگ قهوه ای روشن در کنار دو رنگ سفید و سیاه

استفاده از یک آباژور در جهت تمرکز نور در فضا

قرار گیری خط نور مخفی در سقف جهت بزرگ تر نمایاندن فضا

هم نشینی رنگ سیاه و سفید در طراحی آشپزخانه مدرن

استفاده از لوستر- مبلمان ساده و هم نشینی رنگ سفید و سیاه

استفاده از مبلمان ساده و رنگ خنثی که گاهی از یک رنگ روشن استفاده می شود

سبک کلاسیک

این سبک بیشتر بر اصل تقارن و توازن استوار است و معمولا از رنگ های طلایی ، آبی فیروزه ای ، کرم ، زرشکی و رنگ های اصیل استفاده می شود . به عنوان مثال به جای انتخاب رنگ قرمز از نوع پخته آن یعنی زرشکی ، به جای رنگ سبز از رنگ یشمی ، به جای رنگ آبی از رنگ سرمه ای استفاده می شود . به طور کلی در این سبک در کنار رنگ های متنوع می بایستی از رنگ قهوه ای استفاده شود . فضای غالب خانه هایی با سبک کلاسیک باید دارای یک یا دو رنگ مشخص باشد به همین دلیل رنگ هایی مانند سرمه ای ، یشمی ، قهوه ای ، زرشکی ، سدری ، طلایی ، برنز را به عنوان رنگ شاخص این طرح قرار دهند.

در این سبک از تزیینات زیادی استفاده می شود . متریال هایی چون سنگ برای کفسازی و چوب برای دکوراسیون و گچ بری هایی با شکوه و زیبا و پتینه کاری و مجسمه استفاده می شود . استفاده از این تزیینات بر اساس اصول و قاعده ای مشخص انجام می شود.

استفاده از مبلمان مجلل و منبت کاری شده و همچنین پرده های فاخر به زیبایی این سبک می افزاید .

در این سبک روشنایی فضاها به مقدار زیاد می باشد و استفاده از لوستر های تزیین روشنایی فضا ها را تامین می کند. نور زیاد در این فضا ها موجب بزرگ تر شدن و ایجاد شکوه بیشتری در این فضا ها می شود که این ویژگی بسیار مهم و تاثیر گذار در این فضا ها می باشد. از دیگر عواملی که در قسمت قبل ذکر شد رنگ طلایی در این فضا هاست . علاوه بر ایجاد شکوه موجب بزرگتر جلوه دادن فضا می باشد.
این سبک برای ساختمان هایی با سقف های بلند و فضاهای بزرگ مناسب تر است زیرا تزیینات زیاد در فضای بزرگ بیشتر جلوه می کند . ارتفاع بلند سقف در این طرح سبب شکوهمندی فضا نیز می شود.

این سبک را می توان به افرادی که طرفدار وسایل لوکس و آنتیک هستند نیز پیشنهاد داد زیرا با طراحی فضاهای داخلی می توانند

وسایل خود را هر چه بهتر به نمایش بگذارد.

چند نکته :

همنشینی رنگ های کرم و تنالیته قهوه ای از نوع دیگری از هم نشینی رنگی در سبک کلاسیک می باشد *

رنگ زرشکی به عنوان یکی از رنگ های شاخص سبک کلاسیک*

استفاده از رنگ طلایی که در جزئیات طراحی در سبک کلاسیک به کار رفته است*

استفاده از سنگ در کفسازی و پتینه در سقف در سبک کلاسیک*

*ک* نورپردازی به وسیله لوستر در سبک کلاسیک*

* استفاده از مبلمان لوکس در این طرح یکی از ویژگی هایی است که بر شکوهمندی فضا ها می افزاید

د**گچ بری های موجود در سقف به عنوان عنصر تزیینی مهم در سبک کلاسیکد

 

نوشتن یک پیام

*ایمیل شما نزد ما محفوظ خواهد ماند.

پست مرتبط

جستجو

Warning: spl_autoload(): open_basedir restriction in effect. File(reallysimplecaptcha.php) is not within the allowed path(s): (/home/hunamikn/domains/hunamik.net/:/tmp/:/usr/local/php-7.4/lib/php/) in /home/hunamikn/domains/hunamik.net/public_html/wp-content/plugins/pithree-framework/widgets/widgets.php on line 27 Warning: spl_autoload(): open_basedir restriction in effect. File(reallysimplecaptcha.php) is not within the allowed path(s): (/home/hunamikn/domains/hunamik.net/:/tmp/:/usr/local/php-7.4/lib/php/) in /home/hunamikn/domains/hunamik.net/public_html/wp-content/plugins/pithree-framework/shortcodes/shortcodes.php on line 33